DOSKONALENIE JAZDY
torowisko
to czterogodzinny, intensywny trening, który odbywa się na torze wyznaczonym na placu ProMotora.
trening
Trening składa się z części szkoleniowej i tzw. dowolnej jazdy po torze, które odbywają się na przemian. W trakcie części szkoleniowej każdy element techniczny jest rozbierany na czynniki pierwsze. Zwracamy uwagę nie tylko na poprawne wykonanie ćwiczenia, ale też na możliwe błędy i ich przyczynę. Nabytą wiedzę techniczną od razu możecie wykorzystać w sesji torowej i przekonać się, czy „działa”.
Każde kolejne ćwiczenie jest powiązane z poprzednim, a cały trening ma doprowadzić do poprawienia dynamiki pokonywania zakrętów i świadomości zachowania motocykla w złożeniach.
Treningi podzieliliśmy na dwa etapy, które można powtarzać.
etap I
Poćwiczymy pozycję w zakręcie, w czasie hamowania i w sekwencji zakrętów. Popracujemy nad odpowiedni timingiem hamowania w strefach zakrętu, czyli przed zakrętem i w złożeniu. Zapoznamy Was z optymalną trajektorią pokonywania zakrętu i sekwencji zakrętów. Potrenujemy wejście w zakręt na hamulcu, co pozwala na optymalny przejazd zakrętu i zapoznamy Was ze sposobami sterowania motocyklem w złożeniach (praca gazem i hamulcem na motocyklu w pochyleniu).
etap II
Praca nad poszerzaniem i zacieśnianiem trajektorii w złożeniu, praca hamulcem i gazem. Sterowanie motocyklem na zacieśnianiu i poszerzaniu, praca kierownicą i gazem. Dynamiczna zmiana kierunków i inne ćwiczenia w zależności od indywidualnych potrzeb.
Tor
Tor, po którym jeździcie, został zaprojektowany tak, by znalazły się na nim różne typy zakrętów. Znaleźć tam można ciasne nawroty, szybkie otwierające się zakręty, a także różnorakie kombinacje, których celem jest wyćwiczenie dynamicznej zmiany kierunku. Dla ułatwienia zaznaczyliśmy Wam odpowiednie strefy zakrętu (tzw. wyciągarki), które omawiamy dokładnie w czasie ćwiczeń. Cały trening odbywa się na motocyklach szkoły, która zapewnią Wam bezpieczeństwo w czasie ewentualnego upadku.
relacja z ostatniego torowiska
relacja z ostatnich zajeć