Kategoria A

Nasze motocykle

Posiadamy motocykle egzaminacyjne Yamaha MT-07, BMW G 310R i Yamaha MT-125. Szkolimy także na motocyklach Kawasaki ER-6N, Yamaha YBR 250, Honda CBF 125 i innych. Posiadamy plac o powierzchni 5500 m2, na którym zadania egzaminacyjne rozstawione są na stałe.

Ograniczenia prawne i wiekowe!

Kategoria A – uprawnia do kierowania motocyklem oraz motocyklem z przyczepą lekką. WYMAGANY WIEK – skończone 24 lata (kurs można rozpocząć 3 m-ce przed ukończeniem 24 lat). Jeżeli kursant posiada prawo jazdy kat. A2 od co najmniej 2 lat, może rozpocząć kurs na prawo jazdy kat. A oraz przystąpić do egzaminu państwowego w wieku 20 lat.
Warunkiem rozpoczęcia kursu jest posiadanie Profilu Kandydata na Kierowcę (PKK) kategorii A.

Ważne!

Profil Kandydata na Kierowcę (PKK) należy obowiązkowo dostarczyć najpóźniej w dniu poprzedzającym rozpoczęcie kursu prawa jazdy.

Szczegółowe informacje czym jest i jak uzyskać PKK znajdują się poniżej.

czytaj więcej

zapisz się na kurs prawa jazdy kategorii A już teraz

Nie odnaleziono wydarzeń!
zapisz się

czas trwania kursu na prawo jazdy kategorii A

Kurs składa się z części teoretycznej 30 godzin lekcyjncyh (45 min)  i części praktycznej 20  godzin zegarowych (60 min).

W trakcie obowiązywania stanu epidemii część teoretyczna kursu realizowana jest online przez platformę ZOOM.

Teoria w tygodniu trwa przez 2 tygodnie i składa się z 6 spotkań po 5 godzin lekcyjnych (wtorki, środy i czwartki od godz. 18:00 do 22.00). 

Teoria w weekendy trwa 2 tygodnie i są to 4 spotkania po 7,5 godziny lekcyjnej (soboty i niedziele od godz. 10:00 do 16.00). 

Część praktyczna rozpoczyna się po zakończeniu teorii. Jest to 10 spotkań po 2 godziny zegarowe (20 godzin). Terminy spotkań kursant ustala bezpośrednio z instruktorem prowadzącym. Zajęcia odbywają się od poniedziałku do piątku, w godzinach od 7.00 do 19.00 w okresie letnim, i do zmroku jesienią. 
Wymagany strój na zajęcia praktyczne motocyklowe to buty za kostkę, długie spodnie, okrycie wierzchnie z długim rękawem, rękawiczki oraz kominiarka w przypadku korzystania z kasku OSK.

W okresie ogłoszonego stanu epidemi kaski OSK nie są użyczane, należy mieć własny kask integralny (szczękowy).

co oferujemy ?

Doświadczoną kadrę instruktorską

Nasi instruktorzy to motocykliści z ponad 20 letnim doświadczeniem w prowadzeniu i obsłudze motocykli.

Naukę poprzez ćwiczenia na różnych modelach motocykli

Dzięki zróżnicowaniu modeli motocykli wykorzystywanych podczas kursu,  możemy w przyjazny i bezpieczny sposób  dla osoby uczącej się zwiększać poziom trudności wykonywanych ćwiczń.

Wsparcie merytoryczne

Odpowiedzi na pytania i wyjaśnienia dotyczące praktycznych zagadnień związanych z przygotowaniem do egzaminu na prawo jazdy, wykonania poszczególnych zdań czy jazdy motocyklem.

Profesjonalnie przygotowany i bezpieczny plac manewrowy 

Ponad 5500 m2 profesjonalnie przygotowanej i bezpiecznej powierzchni placu manewrowego.

cennik kursu kategoria A

Kurs KAT. A

2000zł

wykłady online

W przypadku płatności jednorazowej cena kursu pomniejszona jest o 50 zł.

  • 30x 45 min. teoria
  • 20×60 min. praktyka
  • Testy online wraz z aplikacją mobilną (aktualne pytania egzaminacyjne)
  • Podręcznik Kierowca Doskonały
  • Pierwszy termin egzaminu wewnętrznego teoretycznego w cenie kursu, kolejny 20 zł
  • Pierwszy termin egzaminu wewnętrznego praktycznego w cenie kursu, kolejny 80 zł
zapisz się

kurs KAT. A

2000zł

e-lerning

W przypadku płatności jednorazowej cena kursu pomniejszona jest o 50 zł.

  • 30x 45 min. teoria e-learning (dostęp do platformy e-learning przez 3 miesiące)
  • 20×60 min. praktyka
  • Testy online wraz z aplikacją mobilną (aktualne pytania egzaminacyjne)
  • Pierwszy termin egzaminu wewnętrznego praktycznego w cenie kursu, kolejny 80 zł
W sprawie zapisu prosimy o kontakt z naszym biurem.

Kurs KAT. A

1950zł

po zdanym egzaminie z teorii w WORD
  • 4x 45 min. I pomoc przedmedyczna
  • 20×60 min. praktyka
  • Testy online wraz z aplikacją mobilną (aktualne pytania egzaminacyjne)
  • Pierwszy termin egzaminu wewnętrznego praktycznego w cenie kursu, kolejny 80 zł
zapisz się

kurs kat. a po a2

1000zł

podwyższenie uprawnień

  • 10 x 60 min. praktyka
  • Pierwszy termin egzaminu wewnętrznego praktycznego w cenie kursu, kolejny 80 zł
zapisz się

KURS KAT. A PO A1

1000zł

podwyższenie uprawnień

  • 10 x 60 min. praktyka
  • Pierwszy termin egzaminu wewnętrznego praktycznego w cenie kursu, kolejny 80 zł
zapisz się

część teoretyczna

– przepisy ruchu drogowego

– znaki i sygnały drogowe

– obsługę bieżącą pojazdu

– teorię techniki i taktyki jazdy

– pomoc przedmedyczną i podstawy ratownictwa drogowego

zajecia praktyczne

PIERWSZE ZAJECIA  Omówienie motocykla i metodyki nauczania oraz zasad poruszania się po placu manewrowym
– operowanie klamką sprzęgła, ruszanie i zatrzymywanie motocykla, prawidłowa pozycja na motocyklu i jego stabilność


DRUGIE ZAJECIA  Umiejętności zmiany biegów

– slalom prosty przejechany oburącz oraz lewą i prawą ręką, patrzenie na motocyklu
– szeroki slalom przejechany oburącz oraz lewą i prawą ręką

TRZECIE ZAJECIA Umiejętność zmiany biegów
– synchronizacja pracy gazem 
-zmiana biegów w różnych wariantach 

CZWARTE ZAJECIA Hamowanie z redukcją
– dozowanie siły hamowania na wyznaczonym odcinku

– hamowanie z redukcją jednego biegu
– pełna sekwencja hamowania
PIĄTE ZAJECIA  Skręcanie i zawracanie oraz towarzyszące im zjawisko przeciwskrętu
– przygotowanie do zajęć – jazda bez trzymanki

– zmiana kierunku kierunku jazdy poprzez wywarcie siły na kierownicę
– skręcanie na równej prędkości
-ruszanie, skręcanie i zawracanie na wyznaczonej szerokości
SZÓSTE ZAJECIA  Zadania egzaminacyjne
– omówienie oraz przeparkowanie motocykla (zmiana kierunku nie więcej niż 3 razy)
– slalom wolny między dwoma pachołkami w kształcie cyfry 8, przejechany pięciokrotnie
–  slalom wolny między pięcioma bramkami przejechany dwukrotnie
SIóDME ZAJECIA  Zadania egzaminacyjne
– slalom szybki
– ominięcie przeszkody
– ruszanie na wzniesieniu 
– hamowanie awaryjne i zatrzymanie w wyznacoznym miejscu
ÓSME ZAJECIA  Jazda po mieście – ulica z punktu widzenia motocyklisty
DZIEWIATE ZAJECIA  Jazda po mieście – nie dajmy się zabić
DZIESITE ZAJECIA  Jazda po mieście – jak pojechać, żeby zdać

egzamin praktyczny kategoria A

PLAC MANEWROWY

Zadanie egzaminacyjne nr 1 – PRZYGOTOWANIE DO JAZDY

Sprawdzenie stanu technicznego podstawowych elementów pojazdu odpowiadających bezpośrednio za bezpieczeństwo jazdy.
1. Osoba egzaminowana musi zaprezentować, że potrafi sprawdzić:
a) poziom oleju w silniku
b) poziom płynu chłodzącego
c) poziom płynu hamulcowego
d) działanie sygnału dźwiękowego
e) działanie świateł pozycyjnych
f) działanie świateł mijania
g) działanie świateł drogowych
h) działanie świateł hamowania „STOP”
i) działanie świateł kierunkowskazów
j) działanie podświetlenia tablicy rejestracyjnej


Na wykonanie czynności egzaminowany ma nie więcej niż 5 min

 
Powinien co najmniej wskazać, gdzie i przy użyciu jakich przyrządów lub wskaźników sprawdza się poziom odpowiednich płynów w pojeździe. Losowy dobór elementów czynności dla każdej osoby egzaminowanej dokonywany jest przez ośrodek egzaminowania przy użyciu urządzenia komputerowego. Urządzenie losuje 1 element spośród elementów określonych w lit. a–e oraz 1 element spośród elementów określonych w lit. f-k. Zadanie kończy się sprawdzeniem stanu łańcucha (w przypadku, gdy pojazd jest wyposażony w łańcuch).

2. Przeparkowanie motocykla.
Zdjęcie z podpórki i przemieszczenie pojazdu z poz. 1 do poz. 2 w wyznaczonym stanowisku przy unieruchomionym silniku, nienajeżdżanie na linie ograniczające stanowisko, dozwolone są maksymalnie 3 zmiany kierunku ruchu (do tyłu, do przodu, do tyłu)
3. przygotowanie się do jazdy
wykorzystanie odpowiedniego stroju ochronnego, o którym mowa w § 13 ust. 1 pkt 1 lit. f oraz pkt 3 rozporządzenia (czyli: kamizelka odblaskowa, odpowiedni kask ochronny oraz ochraniacze na kolana i łokcie): ustawienie lusterek
– w lewym lusterku kierowca powinien widzieć lewy bok pojazdu i lewy obszar przestrzeni za pojazdem,
– w prawym lusterku kierowca powinien widzieć prawy bok pojazdu i prawy obszar przestrzeni za pojazdem
włączenie świateł odpowiednich do jazdy w ruchu drogowym

Zadanie egzaminacyjne nr 2 – JAZDA WOLNA

Jazda po łukach w kształcie cyfry 8 (tzw. ósemka)
– upewnienie się o możliwości jazdy wykluczenie:
● prawdopodobieństwa spowodowania zagrożenia w ruchu drogowym

● ocena sytuacji wokół pojazdu
●płynne ruszenie poprzez łagodne puszczenie sprzęgła, zwiększenie obrotów silnika
– 5-krotny przejazd po łukach w kształcie cyfry 8
upewnianie się o możliwości skręcenia

Przejazd slalom  pomiędzy 5 pachołkami ustawionymi na wyznaczonym pasie ruchu



Podczas wykonywania zadania nie wolno:

– podpierać się nogami
– najeżdżać na linie wyznaczające zadania egzaminacyjne
– potrącić pachołków

Zadanie egzaminacyjne nr 3 – RUSZANIE Z MIEJSCA DO PRZODU NA WZNIESIENIU

Przy ruszaniu pojazd nie powinien cofnąć się więcej niż 0,2 m, a silnik nie powinien zgasnąć. Osoba egzaminowana w trakcie wykonywania tego manewru po zatrzymaniu pojazdu na wzniesieniu zaciąga odpowiedni hamulec, a następnie rusza do przodu, zwalniając go.

Odległość a (od szczytu wzniesienia) wynosi co najmniej półtorej długości pojazdu egzaminacyjnego dla kat. AM, A1, A2, A.

Kąt = między 2,5°a 5,5°
Szerokość pasa ruchu dla kat. AM, A1, A2, A – 3 m

Zadanie egzaminacyjne nr 4 – SLALOM SZYBKI

– upewnienie się o możliwości jazdy:
 wykluczenie prawdopodobieństwa spowodowania zagrożenia w ruchu drogowym, ocena sytuacji wokół pojazdu, płynne ruszenie
– łagodne puszczenie sprzęgła, zwiększenie obrotów silnika

– przejazd pomiędzy 3 pachołkami; średnia prędkość przejazdu nie może być mniejsza niż 30 km/h, przejazdy muszą odbywać się na 2 lub 3 biegu; podczas wykonywania zadania nie wolno podpierać się nogami i potrącać pachołków

Zadanie egzaminacyjne nr 5 – OMINIĘCIE PRZESZKODY

– upewnienie się o możliwości jazdy: wykluczenie prawdopodobieństwa spowodowania zagrożenia w ruchu drogowym, ocena sytuacji wokół pojazdu, płynne ruszenie – łagodne puszczenie sprzęgła, zwiększenie obrotów silnika
– 2-krotny przejazd pasem ruchu, na którym jest ustawiona przeszkoda; prędkość najazdu mierzona w wyznaczonym miejscu nie może być mniejsza niż 50 km/h, przeszkodę omija się raz z prawej, raz z lewej strony tak, aby zaprezentować umiejętność wykonania przeciwskrętu w prawo i w lewo; podczas wykonywania zadania nie wolno podpierać się nogami i potrącać pachołków

JAZDA W RUCHU DROGOWYM

Ta część egzaminu powinna trwać minimum 40 minut. Egzaminator może skrócić czas trwania egzaminu w ruchu drogowym do 25 minut, jeśli w tym czasie zostały już przez osobę egzaminowaną wykonane wszystkie przewidziane ustawą zadania. Zadania obowiązkowo wykonywane podczas jazdy w ruchu ulicznym:

– Wjazd na drogę z obiektu przydrożnego
– Jazda drogami dwukierunkowymi jednojezdniowymi i dwujezdniowymi
o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu
posiadającymi odcinki proste i łuki, wzniesienia i spadki, obniżone i podwyższone dopuszczalne prędkości
– Jazda drogami jednokierunkowymi o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu
– Przejazd przez skrzyżowania:  równorzędne (trzywlotowe i czterowlotowe),
oznakowane znakami ustalającymi pierwszeństwo przejazdu,
z sygnalizacją świetlną, na których ruch odbywa się wokół wyspy
dwupoziomowe (wjazd i zjazd), jeżeli takie skrzyżowania występują na trasie egzaminacyjnej
– Przejazd przez przejścia dla pieszych
– Parkowanie: prostopadłe (wjazd przodem – wyjazd tyłem), skośne (wjazd przodem – wyjazd tyłem) lub równoległe pomiędzy dwoma pojazdami
– Wykonanie manewru zawracania na drodze jednojezdniowej dwukierunkowej
– Przejazd przez torowisko tramwajowe lub kolejowe (o ile występują na trasie egzaminacyjnej)
– Przejazd obok przystanku tramwajowego i autobusowego (o ile występują na trasie egzaminacyjnej)
– Wykonanie manewrów:
a) wyprzedzania, omijania, wymijania
b) zmiany pasa ruchu i kierunku jazdy w lewo, w prawo oraz manewr zawracania na skrzyżowaniu
– Hamowanie od prędkości co najmniej 50 km/h do zatrzymania we wskazanym przez egzaminatora miejscu

PKK – Profil kandydata na kierowcę 

Od 19 stycznia 2013 r. zgodnie z nową ustawą o kierujących (Dz.U. z 2011 Nr 30 poz. 151 z późn. zm) osoba ubiegająca się o prawo jazdy w pierwszej kolejności powinna udać się do wydziału komunikacji właściwego dla miejsca stałego zameldowania. Tam po złożeniu wymaganych dokumentów otrzyma Profil Kandydata na Kierowcę tzw. PKK. Ustawowy czas oczekiwania na wygenerowanie profilu to 48 godzin. W przypadku np. zmiany meldunku bez wymiany dokumentu prawa jazdy, złożenie wniosku w innym wydziale komunikacji niż zgodny z miejscem zameldowania wydłuża się czas otrzymania PKK do około 3-5 TYGODNII. Po otrzymaniu profilu, kandydat zgłasza się do Ośrodka Szkolenia Kierowców, który w formie elektronicznej pobiera PKK do swojej ewidencji. PKK stanowi podstawę do rozpoczęcia szkolenia oraz umożliwia przystąpienie do egzaminu w dowolnie wybranym Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego.

Jakie dokumenty należy złóżyć w Wydziale Komunikacji, aby uzyskać PKK

WYPEŁNIONY WNIOSEK

Wniosek do wypełnienia możesz pobrać np >>  TU << lub za pośrednictwem strony internetowej www.esp.pwpw.pl, można złożyć wniosek o PKK (wydanie prawa jazdy) drogą elektroniczną. Aby złożyć wniosek drogą elektroniczną za pośrednictwem ESP PiK należy posiadać profil zaufany lub kwalifikowany podpis elektroniczny, a także posiadać darmowe konto na stronie www.esp.pwpw.pl.

DOKUMENT TOŻSAMOŚCI

Np dowód osobisty, paszport. W przypadku cudzoziemców kserokopię karty pobytu, wizy lub innego dokumentu potwierdzającego pobyt na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej trwający dłużej niż 185 dni

AKTUALNA FOTOGRAFIĘ

Zdjęcie powinno być aktualne i kolorowe o wymiarach 3,5 cm x 4,5 cm. Zdjęcie musi być wykonane na jednolitym jasnym tle, mającą dobrą ostrość oraz odwzorowującą naturalny kolor skóry. Obejmuje wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70–80% fotografii, pokazującą wyraźnie oczy, zwłaszcza źrenice, i przedstawiającą osobę w pozycji frontalnej, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami, patrzącą na wprost z otwartymi oczami nieprzesłoniętymi włosami, z naturalnym wyrazem twarzy i zamkniętymi ustami. Fotografia powinna być wykonana nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku

ORZECZENIE LEKARSKIE

Orzeczenie lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań do kierowania pojazdem, wydane przez lekarza uprawnionego do badania kierowców.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Udostępniamy kontakt do zaprzyjaźnionego lekarza z uprawnieniami do badania kierowców. Badanie jest płatne u lekarza – cena spacjalna dla kursantów ProMotor.
Szczegóły w potwierdzeniu zapisu na kurs.

przekonaliśmy cię ? zapisz się na kurs

zapisz się